jueves, 11 de marzo de 2010

BARNE OREKA




A) Ulermena:
1- Frankismoak ekarritako isolamenduak zirkuaren gainbehera penagarria eragin zuen eta.

2- Li Xining da. Bere karisma eta bere lortzeak izugarri direlako.

3- Jantziek, makillajeak, koreografiek eta argiek emanaldiari kohesia ematen diote.

4- Txinako zirkuak saio gehiago dauzka.

B)

Gaia: Zirkuaren historioa eta Txinako zirkuaren bilakaera.

Laburpena:
Zirkua etorri zenetik, ikuskizunaren zaletasuna hedatu zen. Hala ere, herrialdeko beste aldetan, frankismoari esker, bere gainbehera oso penagarria zen. Txinan, ordea, zirkuari lehentasun eman zioten; honen ondorioz, berriztapena martxan jarri zuen. Li Xining artistak asko lagundu zuen Txinako zirkuari: hari esker bere emanaldiak izugarriak dira. Izan ere, txinatarrek bere zirkua aldatzea lortu zuten, eta orain saio zoragariak eta ziragarriak agintzen dute.

C) Moldatu esaldiak:

- Yongzhonek adierazi du buruaren eta gorputzaren arteko orekak baino ez dela lortzen ezinezko dirudiena.
- Ez da izar handirik egongo, teknika guztiekak menperatzen baitituzte guztiek.
- Estetika da nagusi emanaldian. Indarra eta arriskua, aldiz, ez.
- Gorputzari gorazarra egin nahi diote saioan. Horretarako, mugimendu dotore bezain ezinezkoak erakutsiko dituzte.

D) Idazlana:

Zirkua munduko emanaldirik onena da, gauza zoragarriak ikusi ahal dira aretoan.
Orain dela urte asko, zirkura joan nintzen. Ikuskizunera joan baino lehen, nik ez nekien zer aurkituko nukeen, inoiz ere ez nuen ikusi zirkuko saiorik. Dena den, nire ama esan zidan zirkura joan nahi dudan egunean, nik asko pentsatzen nuen, txikitan elefanteek beldurtzen ninduten.
Ez dakit zergatik, baina elefante bat ikusi nuenean ikaratzen nintzen. Azkenean, zirkura joatea erabaki nuen ikusgura beldurra baino handiago zen.
Zirkuan, dena oso arraroa eta bitxia nirudien, baina ez zitzaidan axola, pailasoak eta animaliak ikustera nindoalako. Nire amarekin nindoan, baita ere nire ahizparekin eta Noeliarekin, haiekin denbora laster igaro zen. Eguna oso dibertigarria zen, sartzerakoan sarreran egon zen neska ezustean harrapatu ninduen, bihurrikatzen ari zen eta. Hala eta guztiz ere, gure lekura joan ginen eta, han, emanaldi guztia ikusi genuen. Noizbehinka, zirkuaren zuzentzailea ume batzuk atera zuten eszenatokira lehoiekin jolastera edo tigreekin ibiltzera. Jostagarria zen ume horietako beldurra ikustea, nik seguru sentitu nintzelako. Ziur aski, haiek gauza bera egingo lukete, horregatik ez nintzen hobedun sentitu.
Laburbilduz, zirkura joatea esperienztia zoragarria zen, hori dela eta ez dut inoiz ahaztuko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario