jueves, 6 de mayo de 2010

NAFARROAKO UNIBERTSITATERA SARTZEKO HAUTAPROBA



a) Ulermen galderak:

1- Konbentu batean ikusten zen. Gaztediaren Etxeko areto aldapatsu batean.

2- Jatorrizko bertsioak desagertzen ari dira, areto txikiaren bezala.

3- Film arrakastatsuak jatorrizko bertsioak dira.

b) Gramatika galderak:

4.- aise: erraz
     areto: gela
     atzean: ostean
     jartzen: ipintzen
     denetan:

5.-
- genituen: ditugu
- zituen: ditu
- ahal genituela: ahal dituguela
- zegoela: dagoela
- zuten: dute

6.-
-Ikus genitzakeen.
-Adibide pare bat besterik jarri arren.
-Egunkarian karteldegia ikusten dudanean.
-

c) Idazlana

Arratsalde dibertigarria pasatzeko, era asko daude, baina film bat ikustea munduko gauzarik hoberena da. Mota asko daude, adibidez: erromantikoak, beldurgarriak, gerrazkoak eta abar, baina orain gailurtzen ari direnak banpirozkoak dira. Batzuen ustez film hauek ez dute ezertarako balio, baina besteok bikainak direla uste dugu.
Alde batetik, gero eta filme gehiago egiten ari dira magiaren munduari buruz; horregatik, batzuetan, errepikakorrak direla onartu behar dut. Nahiz eta haien argumentuak ez izan nahiko onak, une jostagarriak eman dizkigute; gainera, aktoreak, askotan, oso dotore eta galantak dira, "Crepusculo"ren bezalakoak.
Beste aldetik, komedia erromantikoak arrakasta handia dute, normalean, aktore famatuak jokatzen direlako filma hauetan. Alabaina, publiko asko daukatenez, bere baliabideak ez dira oso onak eta betiko tontakeriak eta txisteak kontatzen dute. Hau ikustea, zineman pelikula ikusten dudanean, ez da oso atsegina: une honetan zergatik bota dudan nire dirua neuri buruari galdetzen diot eta ez dut aurkitu  inolako erantzunik. Agian, eraginbera handia naiz eta laster ikusten dut film bat edozeinek gomendatu didanean. Ez dakit. Baina, gauza bat segurua da: bat edo bi, bai; baina ez dut ikusiko film txarra hiru aldiz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario